tisdag 2 mars 2010

Filmgrupp 1 & 2

En intervju med Niclas & Mattias från filmgrupp 1 och Pernilla & Johan från grupp 2 :)

Niclas intervju

- Varför har du valt film?
Jag valde det förra året också, så det blev så nu också.

- Var det lätt att komma på manus?
Njaa, det var sådär. Lite småtjafs hela tiden, men vi kom fram till ett gemensamt beslut.

- Har ni någon speciell ledare i gruppen?
Njaa, inte direkt.

- Tror du ni vinner över den andra filmgruppen?
Självklart, ingen tvekan.

- Hur tänker du om temat "leva" och hur kommer det fram i er film?
Det framkommer i slutet av filmen. jag tänker att jag är mig själv och går min egen väg.























Mattias intervju

- Varför har du valt film?
För jag har haft det alla år och tycker det är kul.

-Var det lätt att komma på manus?
Det var mycket prat och tjafs, men det löste sig.

- Har ni någon speciell ledare i gruppen?
nej, de har vi inte.

- Tror du att ni vinner över den andra filmgruppen?
Absolut!

- Hur tänker du om temat "leva" och hur kommer det fram i filmen?
Intressant och det skiljer sig mellan två familjer.























Pernilla i grupp 2 intervju

- Varför har du valt film?
Föt jag tycker det är skit kul.

- Var det lätt att komma på manus?
Ja, vi kör på att allt kommer spontant.

- Har ni någon speciell ledare i gruppen?
Alla får vara med och bestämma.

- Tror du att ni kommer att vinna över den andra filmgruppen?
Tveksamt i nulänget då hela filmen är raderad.

- Hur tänker du om temat "leva" och hur kommer det fram i filmen?
Vi spelar först ett dåligt liv som övergår i ett bra.























Johans intervju
- varför har du valt film?
Det var det enda som lockade och jag har gjort det förut

- Var det lätt att komma på manus?
en person kom på en idé och sen fyllde alla på med små idéer

- Har ni någon speciell ledare i gruppen?
Alla bestämmer , men någon bestämmer mer

- Tror du att ni kommer att vinna över andra filmgruppen?
Ja ! men efter cleaningbandet kan det bli problem

- Hur tänker du om temat "leva" hur framkommer det i filmen?
Man lever bara en gång ta det lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar