onsdag 3 mars 2010

Ajduth's!

Var hälsade, aktiva läsare!
Det är Er mullvad som skriver, jag sitter nämligen här med rykande färskt skvaller. Under avancerad avlyssning och stor möda har jag funnit små godbitar angående nya Ajduth!
För tillfället lägger de ner stor ansträngning på förberedelser inför torsdagens konsert. De är taggade till tänderna men man kan tydligt höra att de är lite konfunderade över vad de vill ha för typ av scenkläder. Den ena vill ha glitter och glamour medan den andra är lite inne på Johnny Cash, "man in black". Vad de väljer återstår att se.
Det cirkulerar även rykten om hurvida de kommer att gå tillväga med kommande turné. Bert Karlsson insisterar på att de först och främst ska göra en skiva; "Ajduth's tophits", men tjejerna själva är fortfarande osäkra. I en intervju säger dem att:
"Vi har inte några planer på att samarbeta med Bert, vi väntar istället på att Andreas Carlsson ska höra av sig. Vi har skickat ett smakprov, i form av en CD, till honom på vår musik."
Att två tjejer från Lindesberg skulle slå igenom såhär stort är ingenting vi kunnat föreställa oss ens i våra vildaste fantasier. Jag talar inte bara för mig själv när jag säger att vi fortfarande är chockerade.
Genom anonym källa har jag fått reda på att de ska vara hemlig gäst i Bingolotto. Då jag försöker få detta bekräftat av tjejerna svarar de endast att:
"Vi har så många bokningar och inbjudningar att vi inte kan hålla reda på allt!"
På torsdag kliver de upp på scen och vi kommer att vara där, vi kommer andäktigt sitta i publiken och låta oss häföras och uppleva musikens förvandling!

1 kommentar: