tisdag 2 mars 2010

Att Leva

Vad är liv för något egentligen?
Vad är meningen med livet?
många har nog funderat på dessa frågor och det finns många svar på det, och alla har sitt sätt att se på det. rent teoretiskt är liv något som har celler, kan röra sig, föröka sig, har DNA-molekyler, behöver energi, behöver nya byggnadsmaterial till nya celler, kan andas och dessutom kan de flesta röra sig. Men liv är så mycket mer än bara det!
Man ska ju kunna leva det praktiskt också. Alla väljer sitt eget sätt att leva på och många väljer sin egen livsstil.
människor väljer hur de vill se på livet Och hur de ska utnyttja det men om det valet är bra eller dåligt kan ju variera och dessutom finns det många åsikter om det. Man kan ju välja ett sundare liv och äta rätt men man kan också välja val som kan leda till något dåligt. Sedan finns det ju livsstilar som man kan följa till exempel raggarstilen eller punkstilen.

Jag ser livet som en cirkel. man föds, man växer upp, arbetar, skaffar partner, skaffar barn och hus och åldras för att till slut dö. Men i mitt sinne lever man vidare efter döden i himlen därav att jag fick fram cirkeltänkandet. Jag har valt att vara vegetarian och att motionera dagligen. Jag träffar min kille varje dag eftersom vi bor tillsammans och det påverkar min psykiska hälsa bra. Jag njuter av hans närhet och jag njuter av att vara fri om jag till exempel tar en promenad och bara känner den friska vinden svepa förbi genom håret. min klädesstil varierar men har alltid något som skiljer andra från min, därför att jag tycker nämligen inte om att se likadan ut som alla andra. jag anser att man ska plugga vidare med det man vill jobba med i framtiden, att skaffa sig en partner och träna/motionera alltså att värna om sin hälsa både psykiskt och fysiskt. Jag tycker också att man kan göra något minnesvärt som att resa för att få lite variation från det vanliga livet och att se livet positivt. Man lever ju ändå bara en gång och då tycker jag att man kan göra det bästa av situationen och bara leva och njuta. Avslutningsvis säger jag att detta är en del av min syn på livet i stora drag. Hur är din syn på det hela?

kram kram



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar